Het begin van Huidzorg 073 (deel 3)

Ik had  3 maanden de tijd voordat de praktijk open zou gaan.

Wat moet er allemaal geregeld worden:

  • Een naam bedenken. Omdat ik huidtherapeut ben, wilde ik een niet te cosmetische naam en gewoon in het Nederlands zodat het voor iedereen duidelijk is. Huidzorg was het eerste wat in mij opkwam, maar een creatieve vriend van de familie bedacht Huidzorg 073. Hem vroeg ik ook een logo te ontwerpen. Check
  • Inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Dat is niet zo moeilijk dus afspraakje maken en tekenen. Check
  • Welke spullen heb ik nodig? Producten om acnebehandelingen te doen bijvoorbeeld. Ik kende al verschillende producten vanuit mijn huidige werkgever dus laten we dat maar doen dacht ik. Die producten bevielen me goed en ik had natuurlijk ook geen tijd om eventueel andere producten uit te zoeken. Als ik maar iets heb om mee te starten, de rest komt later wel. Check
  • De creatieve vriend had aan de hand van de plattegrond een indeling gemaakt van de behandelruimte. Nu wist ik ook hoe ik het beste mijn behandelkamer kon inrichten. Ieder zijn vak natuurlijk, dus ben superblij met de hulp van alle lieve vrienden en familie. Check
  • De meeste spullen heb ik bij de Ikea gehaald en waar mogelijk tweedehands gekocht om geld te besparen. In het weekend en in mijn vakantie hebben we alle meubels in elkaar gezet. Checkt
  • Behandelbank is ook wel handig. Google weet alles dus uiteindelijk bij een groothandel voor fysiotherapieproducten een bank besteld want zoveel poespas hoef ik er niet op te hebben. Als de bank maar elektrisch omhoog en omlaag kan. Maar er zat 6 weken levertijd op! Is de behandelbank wel op tijd binnen? Op de dag dat ik open ging werd de behandelbank geleverd gelukkig. Pfff. Check
  • Zakelijke bankrekening openen. Weet ik veel welke bank je het beste kunt nemen. Bij ons om de hoek zat Regiobank. Laten we die maar doen. Check
  • Ik had een softwareprogramma nodig voor het maken van afspraken, declareren van behandelingen bij de zorgverzekeraars en het maken van behandelverslagen. Ik was bekend met Skinadmin. Dat programma beviel me goed, is niet super duur, dus daar maar een abonnement voor afgesloten. Check
  • Internet en telefoon aansluiten. Mij was verteld dat alleen KPN mogelijk was in het gezondheidscentrum. Dat was makkelijk dus kon ik direct bellen voor het maken van een afspraak om alles aan te sluiten. Check
  • Pinnen in de praktijk is wel handig voor behandelingen die niet vergoed worden en producten die cliënten zelf moeten betalen. Meteen maar besteld. Check

Volgens mij heb ik hierboven maar een deel genoemd van alle zaken die ik moest regelen, maar er komt zoveel op je af dat dingen ook langs je heengaan.

Ik weet wel dat ik die periode heel hectisch maar ook superleuk vond. Ik dacht alleen maar aan de opening die iedere week dichterbij kwam. Ik wilde zo graag een goede indruk maken dus werkte keihard om ervoor te zorgen dat het mij ging lukken. De praktijk stond op nummer 1!

Klik op deze link en lees mijn volgende blog (deel 4) over hoe mijn eerste jaar als eigenaar is bevallen.

Praktijk