Het begin van Huidzorg 073 – deel 6!

Superdruk in de praktijk, relatie van 6 jaar die van de ene op de andere dag beëindigd is en verhuizen. Alles kwam tegelijk. Ik voelde me alleen, ging maar door met werken en had regelmatig huilbuien. Hoe lief mijn vrienden en familie ook waren, ik moest hulp zoeken want ik merkte dat ik niet meer mezelf was. Ik kon de relatie moeilijk afsluiten omdat het zo rauw op mijn dak gevallen was. Daarnaast had ik veel stress omdat ik niet zeker wist of de omzet van de praktijk voldoende was om zelf rond te kunnen komen.

Ik zocht hulp bij een psycholoog om alles te kunnen verwerken.

In de praktijk bleef het druk dus ik had geen andere keus dan iemand aan te nemen zodat ik geen 50 uur in de week meer hoefde te werken. Ik had rust nodig want ik was doodop. Esther (die inmiddels 3 jaar in dienst is) heeft ooit stage gelopen bij mij, bij mijn oude werkgever. Ik heb haar via LinkdIn benaderd en gevraagd ze interesse had om bij mij te komen werken. Gelukkig was Esther enthousiast en ze is in juni 2016 begonnen. We konden de openingstijden van de praktijk verruimen en ik kreeg iets meer tijd voor mezelf. Ik heb verschillende keren op het punt gestaan om te stoppen met de praktijk. Alles om me heen leek weg te vallen en dat was het me niet waard. Misschien gaf ik de praktijk wel de schuld van mijn relatiebreuk en zag ik het daarom niet meer zitten. Toch had ik geen keus. Ik kon niet stoppen want ik had een huurcontract van 15 jaar getekend! Daarnaast wist ik diep in mijn hart dat ik niet voor niets voor de praktijk had gekozen.

Ik ben bang om te falen dus ik zal alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat het zal slagen.

Toen ik meer tijd had voor mezelf en meer vertrouwen kreeg in het goed lopen van de praktijk ging het steeds beter me. De praktijk draaien gelukkig goed genoeg om de vaste lasten, Esther en mezelf loon uit te betalen. Na de zomer ging Esther zelfs fulltime werken omdat de praktijk bleef groeien.

Huidzorg 073

In mei 2018 is Isa in dienst gekomen. Ze werkte parttime en zorgde ervoor dat we op beide locaties fulltime aanwezig waren. Nog steeds betaal ik mezelf minimaal loon uit om ervoor te zorgen dat we voldoende over hielden om verder te investeren. Ik had inmiddels 2 laserapparaten geleased en merkte dat dat mijn passie was. Met lasers kun je heel mooie resultaten bereiken in een korte tijd. Ik wilde zoveel mogelijk laseren. Omdat de lasers vrij groot zijn kon ik niet méér lasers kwijt op de twee locaties. Daarom ben ik gaan zoeken naar een grotere locatie met meerdere behandelkamers zodat alle apparatuur naar één locatie verhuisd kon worden. Ik bleef maar van de ene naar de andere locatie racen en het leek mij ideaal om alles onder één dak te hebben. Daarnaast is het toch veel gezelliger om met je collega’s te lunchen dan alleen. We werkten altijd apart van elkaar dus hoe fijn is het dan als je op een locatie samen kunt werken.

Na verschillende tegenslagen  gemeentelijke procedures is eindelijk de opening van de nieuwe locatie in februari 2019 een feit!

Klik op deze link en lees mijn volgende blog (deel 7 ) over hoe de opening van de nieuwe locatie is gegaan.